Snabb jobb

Blev snabb galopp träning för båda igår, dock bara 2 ggr på Dobna sen kände jag att hon inte vill ta i mer i galoppen så det fick räcka, hon har inte samma kondis som Lady, men är rätt snabb hon också, dock är Lady mer skarp i sättet så henne rejjsade jag av fler ggr, sen fick det räcka, dock tyckte inte Lady det, så efter jag kom fram bad jag deras ägare att ta Lady så hon inte sticker, då hon har en del fuffens för sig och vill ta tag i bettet och dra en repa till, men nån måtta får det vara, sen var det bara att rida upp i häcken på Dobna en stund på hemvägen så hon inte kunde dampa runt och vilja sticka, sen var det bara skritt hemåt, dock som vanligt i turbo tempo med Lady, hon har turbo i alla gångarter, hon hade kunnat vara med i vem som skrittar snabbast också om det fanns något sånt ;)
Sen fick de sig ett bad som vanligt och ut och äta gräs igen, låter dom kantklippa stallet och klippa gräsmattan, då min rygg och höft inte är som den ska.
 
Har hållit igång dom de andra dagarna med, men förra veckan blev det vila för dom, då var jag sjuk, är förkyld fortfarande men inget farligt, de har fått longeras över hinder och cavaletti en annan dag och fått hitta på lite saker när ja inte orkat rida, så de har fått jobba ändå, så de är lugnare i hagen och slutar med sitt trams med att vandra eller valla varandra fram och tillbaka, det är så dumt egentligen, Lady surar på Dobna och vill att hon ska gå men sen blir Lady rädd att vara ensam i en ände av hagen så hon springer efter Dobna sen är dom igång och börjar vandra för Lady bara måste vara nära Dobna för trygghet, och Dobna blir rädd att hon ska kicka till henne så hon går undan, rätt störande, men antar att galopp hästar är lite så, har en del fuffens för sig.
En vän jobbade i galopp stall för fullblod ett tag och berättade att hela bunten vävde, och när hon blev trött på dom sprejjade hon dem med vatten, så de hamnade i otakt och vävde, dock hjälpte inte det, men fy, jag hade nog blivit tokig av det, likaså hade vi en som krubb bet för många många år sen, den var ingen favorit direkt i stallet..
Eller när de skriker hysteriskt så fort de ser en på morgonen och vet att de ska gå ut och börjar dampa loss, usch då får man lust och vända i dörren...
Start sida / Fram sida | |
Upp