Last träning som gick åt skogen..

Idag var jag riktigt sur på Lady, skulle last träna Lady och Dobna, Dobna gick ju på efter lite bråk, men Lady, ja hon är en enveten dam, riktigt enveten, och kastar sig gärna ut, men men en vacker dag i framtiden så ska hon lära sig det också, och då kan vi komma ut och träna distans med andra, läste att hon har bak i stammen galopp hästar i sig, och genom sin mormor bla har hon släktskap med en elit distans häst, läs gärna Ladyyazz`s sida, har uppdaterat med mer info där :) och mer kommer i framtiden, älskar ju att läsa och hitta info om araber, och att läsa stammar är en hobby för mig, och sen har jag upptäckt att Lady har en massa Crabbet blod i sig också.
 
Red ut en sväng sen med damerna, de är som alltid pigga, så man blev på lite bättre humör, mycket skritt blev det i ett högt temo med långa steg, och kunde gå på lösa långa tyglar idag iaf, inget trippande och så.
En dag i framtiden kommer vi bli ett starkt team ;) även om det känns långt bort ibland, och vi har våra duster.
Nu ska jag gå och pyssla med annat, är fortfarande lite uppvarvad, och en gnutta små sur att det gick som det gick med lastningen, hon ska lära sig stå stilla i transporten och inte kasta sig bakåt och ut hela tiden.  
Och en annan dag i framtiden får jag bita i det sura äpplet och NH träna, så hon lär sig att komma till en i hagen och utan att man ska behöva mota in henne i ett hörne, och går hon med Dobna så blir hon svårare att fånga med.
Men jag gillar henne ändå, hon har kommit en bra bit ändå i utvecklingen med många saker.
 
 
Start sida / Fram sida | |
Upp